خبر های مجتمع امام سجاد ( ع)
خبر های مجتمع امام سجاد ( ع)

منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ امام سجاد (ع) خوش آمدید
آرشيو
آذر 1391
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
نويسندگان
مدیریت مجتمع
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 31171
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

k3cod.com

خدمات وبلاگ نويسان-بهاربيست

شهبازی Shahbazi امین شهبازی

كد تقويم



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

موبایل ، مدرسه پنهان  <-PostCategory-> 

  دانش‌آموزان به تكنولوژي روز احتياج دارند

 

اين روانشناس ادامه مي‌دهد: در حال حاضر با وجود ممنوعيت تلفن همراه در مدارس، دانش‌آموزان از آن استفاده مي‌كنند كه اگر با زور و تهديد بخواهيم روبروي اين كار بايستيم، دانش‌آموز به صورت غيرمنطقي عمل كرده و پنهاني اين كار را انجام مي‌دهد. 
آرامي مي‌گويد: نياز دانش‌آموزان به تكنولوژي جديد را بايد در مدارس بيشتر كنيم و در فكر تقويت جايگاه معلم و سيستم آموزشي باشيم.

 

 استفاده از تلفن همراه در مدارس اعتراض به سيستم آموزشي است 

با توجه به اينكه در سنين نوجوانان هورمون‌هاي مختلف فرد و تغييرات فيزيولوژيك در سيستم بدني در حال اتفاق است، كوچكترين تلنگر مي‌تواند آنان را در جهت‌ها ي نامناسب سوق دهد و موجب افت تحصيلي و در نهايت افت اخلاقي آنان شود. 
تجمل‌گرايي در جامعه و در ميان دانش‌آموزان نيز يكي ديگر از عوامل اجتماعي اين مسئله است و در حقيقت استفاده از تلفن همراه در مدارس از سوي دانش آموزان اعتراض به سيستم آموزشي است كه خودشان بايد گرايش پيدا كنند كه استفاده نكنند و خانواده‌ها نيز به عنوان نهاد اجتماعي نسبت به اين تكنولوژي آموزش‌هاي لازم را به فرزندانشان ارائه كنند.

 

ضرورت قانون گذاري در خانواده ها
سيما فردوسي پور روانشناس اجتماعي و استاد دانشگاه شهيد بهشتي تهران در خصوص استفاده از تلفن همراه توسط نوجوانان به ويژه قشر دانش آموز گفت : آنچه امروز زياد به چشم مي خورد افزايش استفاده از تلفن همراه در ميان نوجوانان و کاهش کنترل خانواده ها بر فرزندانشان است و بهترين راهکار قرار دادن قانون براي فرزندان در خصوص نحوه استفاده از تکنولوژي هاي جديد به ويژه تلفن همراه و اينترنت بوده و زماني که قانون گذاري در خانواده ها صورت گيرد مطمئنا مي تواند اثرگذار باشد .
فردوسي پور افزود : نحوه صحيح استفاده از اينگونه وسايل بايد به فرزندان آموزش داده شود ، تا در استفاده از آن دچار مشکلات نگردند ، البته بايد به خانواده ها نيز در خصوص نحوه کنترل فرزندان در قبال استفاده از اينگونه تکنولوژي ها آموزش هاي لازم داده شود .

رفتار وقيحانه ; پيامد استفاده از تلفن همراه توسط نوجوانان
وي در ادامه تصريح کرد : در برخي کشورها قواعد و راهکارهايي تحت عنوان" کنترل والديني" نوشته و در اختيار خانواده ها گذاشته مي شود تا نحوه کنترل ارتباطات تلفني ، پيامکي و اينترنتي فرزندانشان را فرا بگيرند .
استاد دانشگاه شهيد بهشتي ضمن اشاره به کارکرد کنوني تلفن همراه در ميان نوجوانان اظهار داشت : در جامعه کنوني ما اين وسيله حالت سرگرمي يافته و کارکرد اصلي خود را از دست داده است .
فردوسي پور در خصوص پيامدهاي افزايش استفاده از تلفن همراه و پيامک در ميان نوجوانان افزود : بروز رفتار وقيحانه از سوي نوجوان در خانواده يکي از اين پيامدهاست . استفاده از اين وسايل بدون آگاهي کامل نه تنها آسيب جدي براي نوجوان به همراه داشته بلکه به خانواده نيز لطمه وارد مي کند چرا که فرزندان به دليل ارتباط بيش از حد با افراد خارج از محيط خانه و همچنين ارتباط با گروه بزرگسالان در محيط اينترنت و در واقع استفاده از وسايلي که مختص بزرگسالان است گستاخ شده و کنترل بر رفتار آنها سخت خواهد شد و اين يعني آغاز تزلزل در نهاد خانواده .
وي در نهايت اضافه کرد : در ايجاد رابطه و محيط سالم و قابل اعتماد براي فرزندان در خانه ، پدر و مادر به اتفاق يکديگر بايد تلاش کرده و با ذکر دلايل قوي و قابل پذيرش فرزندان خود را وادار به تفکر در خصوص نحوه تعامل و ارتباط با ديگران از طريق تکنولوژي هاي جديد مثل تلفن همراه ، پيامک ، بلوتوث و اينترنت کنند .
آنچه مسلم است هر تکنولوژي مي تواند داراي پيامدهاي مثبت و يا منفي باشد و استفاده از وسايل ارتباطي مثل تلفن همراه ، پيامک و بلوتوث نيازمند مديريت صحيح است که در صورت مديريت نادرست مي تواند مخرب واقع شود .
بنابراين مي توان گفت : استفاده از پيامک و بلوتوث داراي اثرات فردي مثبت و منفي از جمله ايجاد احساس آزادي بيشتر در بيان افکار و عقايد ، تقويت حس کنشگر فعال اجتماعي بودن و ايجاد حس بي پروايي در بعضي از رفتارها است .
در نتيجه تمام اين موارد مي تواند براي يک نوجوان دانش آموز که در سن بحراني به سر مي برد و به دنبال فضاهاي جديد ، آدم هاي جديد ، تجربه هاي جديد و همچنين از ريسک پذيري بيشتري برخوردار است مفيد و گاهي خطرساز باشد.

 

افت تحصيلي دانش آموزان

 

دکترعلی گرانمایه پور استاد ارتباطات یکی از دانشگاههای کشور در این باره می گوید: استفاده از تلفن همراه در سنین پایین علاوه بر تبعات جسمی و روحی، تبعات رفتاری مثبت و منفی را به دنبال دارد.
این استاد رشته ارتباطات افزود:

 

در دهه 60 و 70 با ورود تکنولوژی تلویزیون، ویدئو و بعد ماهواره بسیاری از مسئولان نظام آموزشی معتقد بودند که این پدیده ها باعث افت تحصیلی دانش آموزان می شود که امروز نیز این واکنشها نسبت به تلفن همراه وجود دارد.
این با حذف یکسری از امکانات گوشیهای تلفن همراه و آموزش استفاده بهینه از آن به دانش آموزان می توان این تکنولوژی را کنترل کرد.
دکتر گرانمایه پور ایجاد حساسیت در خانواده ها را از دیگر راههای کنترل تلفن همراه دانش آموزان می داند و می گوید: علاوه بر آموزش و پرورش نهادهای فرهنگی دیگر نیز باید در مورد استفاده از گوشی همراه برای کودکان و نوجونان برنامه ریزی کنند.
اگر چه مسئولان وزارت آموزش و پرورش طی سالهای گذشته بارها نسبت به این مسئله از خود واکنش نشان داده اند و حتی یکبار معاونت توسعه و برنامه ریزی این وزارتخانه با ارسال بخشنامه ای در 17 آبان ماه سال 85 خواهان استفاده بهینه و صحیح از تلفن همراه در مدارس شده بود اما این بخشنامه هیچگونه پشتوانه اجرایی نداشت و شواهد عینی نشان می دهد که مدیران مدارس در اجرای آن اصلا موفق نبوده اند.

 

در حالی که این تکنولوژی به سرعت در حال گسترش در جامعه است آموزش و پرورش هیچ برنامه ای برای این پدیده ندارد و تنها ممنوع کردن همراه داشتن تلفن همراه را آخرین راه حل مواجه با این پدیده می داند.
دکتر گرانمایه پور با بیان اینکه تلفن همراه در کنار مزایای مثبت خود، آثار سوئی هم برای دانش آموزان دارد می گوید: « مسئولان آموزش و پرورش نباید سعی کنند که استفاده از تلفن همراه در مدرسه را ممنوع کنند چرا که دانش آموزان می توانند به راحتی آن را بدون اینکه معلمانشان متوجه شوند حمل کنند بلکه باید استفاده بهینه از تلفن همراه را به آنها بیاموزند.
»به گفته معاون دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش بسیاری از مدیران و معلمان مدارس نسبت به جلوگیری از به دنبال داشتن تلفن همراه توسط دانش آموزان درمانده اند و باید چاره ای برای این موضوع اندیشید. 
زنگ خوردنهای متعدد تلفن همراه در کلاس درس و به هم زدن نظم کلاس، تقلب کردن، فیلمبرداری و عکسبرداری از شیطنت همکلاسیها هنگام برگزاری زنگ تفریح و انتقال آن از طریق بلوتوث به دیگران و یا قرار دادن در وب از جمله مشکلاتی است که به گفته معلمان به وسیله تلفن همراه ایجاد شده است.
به گفته محمد بطایی، شورای عالی وزارت آموزش و پرورش هیچ مصوبه ای درباره تلفن همراه دانش آموزان تا کنون نداشته است ولی این شورا قصد دارد با بازنگری در بندهای اجرایی قانون مدارس این مشکل را مرتفع کند.
بر اساس بند اجرایی قانون مدارس که در سال 78 تصویب شد، همراه داشتن هرگونه وسیله که به آموزش ربطی نداشته باشد برای دانش آموزان ممنوع است.
تحلیلگران ژاپنی میزان تاثیرات تلفن همراه را برتحصیل دانش آموزان مورد بررسی قرار داده اند و معتقدند که این ابزار ارتباطی تاثیرات مثبت و منفی مختلفی بر روند تحصیلی افراد دارد. 
به گزارش گروه اخبار خارجی سایت "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "جپن تایمز"، بررسی ها نشان داده است که تلفن همراه تنها تاثیرات منفی روی تحصیل دانش آموزان ندارد و در برخی موارد به آموزش آنها کمک می کند. 
نکته مهم و قابل توجه این است که تاثیرات منفی تلفن همراه از نکات مثبت آن در آموزش دانش آموزان بیشتر است. 
به عبارت دیگر چون نمی توان به طور کامل استفاده دانش آموزان از تلفن همراه را کنترل و سازمان دهی کرد، اثرات سوء آن نکات مثبت را خنثی می کند. 
در برخی موارد در دبیرستان ها تلفن همراه را به عنوان یک وسیله کمک آموزشی مورد استفاده قرار داده و سوالات و تست های مختلف را از طریق سرویس های گوناگون در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و حتی برخی آزمون ها نیز از طریق تلفن همراه گرفته می شود. 
با وجود این ،مسئله ای که در حال حاضر بسیار شایع است استفاده های غیر اخلاقی دانش آموزان مبنی بر گرفتن عکس های نادرست و به اشتراک گذاشتن آن در کلاس های درسی می باشد و چون کنترل قطعی این اعمال توسط والدین و مسوولان آموزشی تقریبا غیر ممکن است، مربیان و اولیا مدارس از خیر منفعت های آموزشی تلفن همراه گذشته و آن را ممنوع کردند
. 
استفاده از تلفن همراه مثل چاقو است که به کار گرفتن آن هم می تواند در موارد صحیح باشد و به حیات آدمی کمک کند و هم می تواند جان آدمی را بگیرد. 
متاسفانه به دلایل مختلف در گروههای سنی نوجوانان و جوانان استفاده صحیح از این وسیله ارتباطی جا نیافتاده است و علاوه بر موارد غیر اخلاقی استفاده بیش از حد از تلفن همراه در کلاس درس موجب بر هم خوردن تمرکز دانش آموزان و افت تحصیلی آنها می شود. 
در حال حاضر بسیاری از دولت ها استفاده از تلفن همراه را برای دانش آموزان در مدارس و محیط های آموزشی ممنوع کرده اند.حمید رضا ترکمندی ، زیباوب 
www.zibaweb.com
پلیس هند اعلام کرد، با تصویب قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ، 12 تیم پلیس برای نظارت و کنترل چگونگی استفاده دانش آموزان از موبایل تشکیل شد. 
"کاران سینها" یکی از مقامات پلیس هند در مورد دانش آموزانی که از دوربین های تلفن همراه استفاده غیر مجاز می کنند، هشدار داد و گفت : دولت، قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه را بدون محدودیت سنی برای دانش آموزان به تصویب رسانده است. 
با وجود تصویب این قانون برخی از دانش آموزان فیلم های مستهجن را توسط رایانه دانلود کرده و از طریق تلفن همراه در مدارس پخش می کنند.
به منظور جلوگیری از اشاعه این فیلم ها و اعمال غیر اخلاقی دیگر در محیط های آموزشی، پلیس هند یک اقدام ضربتی را برای کنترل دانش آموزان آغاز کرده است. 
تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که ارسال، دریافت و خواندن پیام کوتاه متنی تلفن همراه بشدت در بین جوانان و نوجوانان گسترش و افزایش یافته و این سرویس نوین ارتباطی جایگزین کتاب خواندن شده است. 
اغلب نوجوانان و جوانان پیش از خواب از دستگاه تلفن همراه برای ارسال پیام کوتاه استفاده می کنند و یا به خواند پیام های دریافتی می پردازند.
آمارها نشان می دهد که تلفن همراه بخش بزرگی از زندگی کودکان و نوجوانان را در بر گرفته است و به جای کتاب خواندن و مطالعه، بیشتر وقت شان را با تلفن همراه و کاربردهای آن سپری می کنند.
امروزه اغلب افراد از سنین هفت یا پیش از10 سالگی روز خود را با تلفن همراه آغاز می کنند.
این بررسی که از تعدادی زیادی از کاربران تلفن همراه صورت گرفته ، نشان می دهد که بسیاری از افراد از بخش پیام کوتاه و ایمیل دستگاه بیشترین استفاده را می کنند و این موضوع بویژه در میان نوجوانان بسیار شایع شده است.
بسیاری از دانش آموزان معتقدند که ارسال ایمیل و پیام کوتاه به دلیل این که از کلمات اختصاری و کوتاه استفاده می کنند، راحت و سرگرم کننده است.
در این گزارش همچنین آمده که بسیاری از جوانان و نوجوان علاوه بر استفاده از تلفن همراه زمان هایی را که از گوشی هایشان استفاده نمی کنند با اینترنت سرگرم هستند و به سایت های مختلف سرمی زنند .
البته با سرویس هایی که به تازگی برای تلفن همراه ارایه شده کاربران با دستگاه های موبایل به راحتی امکان دسترسی به این سایت ها را در هر جایی و هر زمانی دارند. تاثیرات نا مطلوب موبایل موجب شده تا برخی کشورها تدابیری در این زمینه بیندیشند برای مثال دانش آموزان یک مدرسه آمریکایی در ایالت مونت ایری در کارولینای شمالی آداب استفاده از تلفن همراه را توسط مربیان و معلمان یاد می گیرند. 
کلی فراجر، معلمی که در مدرسه به دانش آموزان آداب استفاده از تلفن، ایمیل و پیام کوتاه آموزش می دهد، معتقد است دانش آموزان باید آداب استفاده از این دستگاه ها را یاد بگیرند و بدانند که در شرایط متفاوت چگونه از سرویس های مختلف این دستگاه ها استفاده کنند.
وی اظهار می دارد که به دلیل فراگیر شدن این دستگاه ها و این که بسیاری از دانش آموزان پیش از رسیدن به مقطع دبیرستان تلفن همراه دارند باید آداب و رسم استفاده از این دستگاه ها را یاد بگیرند.
همانطور که در یک جامعه مردم به استفاده از فناوری های پیشرفته نیاز دارند لازم است استفاده از آن نیز براساس آداب خاصی باشد.
هم اکنون نوجوانانی را می بینیم دذر کنار دوستان با دستگاه تلفن همراه خود بازی می کنند و دوست خود را نادیده می گیرند.
ایمیل و پیام کوتاه نباید هرگز جایگزین مکالمات رو در رو شود زیرا ارتباطات غیر شفاهی طرز بیان و ابراز احساسات را از بین می برد. 
همچنین محققان دانشگاه "ناتینگهام" به این نتیجه رسیده اند که تلفن همراه می تواند به عنوان یک وسیله کمک آموزشی مناسب مورد استفاده قرار گیرد. 
به گفته محققان ،اکنون زمان آن رسیده است که مسوولان مدارس در مورد ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در محیط های آموزشی تجدید نظر کنند.
این تحقیق در تعدادی از مدارس که استفاده از تلفن های همراه و گوشی های هوشمند ممنوع نیست ، صورت گرفته است.
پس از گذشت 9 ماه مشاهده شد که دانش آموزان 14 تا 16 ساله از تلفن همراه برای اهداف آموزشی در دروس خود استفاده می کنند.
ساختن ویدیوهای کوتاه آموزشی، ضبط صدای معلم و استفاده از کرنومتر گوشی در پاسخ به سوالات از جمله فعالیت های دانش آموزان در این زمان آزمایشی بوده است.
گوشی های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند نیز به دانش آموزان امکان دسترسی به وب سایت های آموزشی، سیستم ایمیل مدارس و انتقال فایل های الکترونیکی بین خانه و مدرسه را می دهد.
این آزمایش و بررسی روی 331 دانش آموز راهنمایی در شهر های کمبریج ، برک شایر غربی و ناتینگهام انجام شد.
همچنین بسیاری از کارشناسان و مدیران مدارس هند می گویند ، استفاده از سرویس پیام کوتاه متنی برای دانش آموزان ضروری است و می تواند به عنوان ابزار ارتباط گسترده اولیا و مربیان تبدیل شود. 
به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "لوکال نیوز"، کارشنان آموزش و پرورش هند اعلام کرد ند که بررسی ها حاکی از آن است که بسیاری از مسوولان مدارس استفاده از سرویس پیام کوتاه را برای پیشرفت درسی دانش آموزان ضروری می دانند.

 

استفاده از سرویس پیام کوتاه با تلفن همراه می تواند والدین را به طور مستمر با مسوولان مدارس در ارتباط نگه دارد و آنها را از وضعیت عمومی دانش آموزان آگاه کند. 
بسیاری از دانش آموزان به بهانه های مختلف بین اولیا و مربیان فاصله ایجاد می کنند و تلفن همراه می تواند وسیله خوبی برای پر کردن این فاصله باشد. 
علاوه بر این پیام متنی می تواند به عنوان یک وسیله کمک آموزشی مناسب نیز مورد استفاده قرار گیرد.
در همین راستا شرکت فنلاندی نوکیا سرویسی برای آموزش زبان انگلیسی به شکل کلاسی و کارگاهی به کاربران هندی ارایه می دهد و با این سرویس دانش آموزان می توانند در زمینه آموزش زبان به پیشرفت قابل توجه ای نایل شوند. 
این سرویس به این شکل ارایه می شود که از دانش آموزان امتحاناتی در زمینه لغات و عبارات گرفته می شود و نیز امتحانات مقدماتی برای آموزش عالی و دوره های آموزش برگزار می شود. 
بخش سرگرم کننده آن ، سرویس های نجوم و دانلود موسیقی است که کاربران می تواند از طریق پورتال
OnMobile به آن دسترسی داشته باشند و این سرویس به عنوان یک پروژه آزمایشی تا پایان سال فقط در هند ارائه مي شود.
 - 
تصویب قواعد و مقررات، روشی در زمینه‌ی استفاده از تلفن همراه توسط مسئولان آموزش و پرورش و اعلام آن به دانش‌آموزان و اصرار بر اجرای قوانین مانند ممنوع کردن همراه داشتن تلفن همراه در جلسه‌ی امتحان.
 - در مورد استفاده‌های غیراخلاقی، با توجه به شرایط سنی دانش‌آموزان نظارت دقیق داشته باشند و در صورت مشاهده‌ی تخلفات، با آرامش و درایت و با روشی ملایم بدون هر گونه ارعاب و تهدید با آن ها برخورد کنند.
 - هماهنگی با والدین و برگزاری جلسات در این خصوص
 - خرید تلفن همراه در دوره ی دبیرستان و سال‌های بالاتر و استفاده‌ از دستگاه‌های ساده‌تر که امکانات کمتری دارند.
  استفاده‌‌ی کمتر خود والدین از دستگاه تلفن همراه در حضور فرزندان. -  
آگاه سازی فرزندان هنگام برخورد با پیام‌های دردسرساز و نحوه‌ی برخورد با این قسم پیام‌ها.-   
دقت در هزینه‌ی تلفن همراه فرزندان توسط والدین -
 - آگاهی دادن از فرصت های آموزشی با استفاده از تلفن همراه و امکانات آن(مانند پ‍ژوهش هاو تهيه عكس و فيلم در گردش هاي علمي
به نظر می‌رسد این فناوری می‌تواند، در مدرسه‌ یک همراه خوب برای معلم باشد وقتی کاربردهای جدی‌تر و حساب‌شده تری پیدا کند، البته به شرط آن‌که به موقع و سنجیده به کار گرفته شود
همان‌گونه که گریسون و اندرسون معتقدند «به رغم آن که تمایل غالب این است که فناوری ها، مجرد ازواقعیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شوند، حقیقت این است که مصنوعات فناورانه و روابط اجتماعی، به صورت تفکیک ناپذیری در هم تنیده شده‌اند آن چه تفاوت کیفی ایجاد می‌کند، نحوه‌ی شناخت و انتخاب فناوری است.» و این به خلاقیت و هنر معلم بستگی دارد. معلمی از تجربه‌اش در این زمینه می‌گوید: در مدتی که تلفن همراه من بین بچه‌ها دست به دست می‌گشت (در چند مدرسه) ،‌ حتی یک مورد مشاهده نکردم که بچه‌ها غیر از آن‌چه قصد کرده بودند (مثلاً عکاسی، زمان گرفتن، محاسبه‌ یا …) از آن استفاده کنند. 

نتيجه گيري

 

فن‌آوری‌های تلفن همراه، در همگرایی گسترده و وسیعی که با رایانه، اینترنت، بازی‌های ویدئویی ، رایانه‌ای و تلویزیون، یافته است، طی سال های آتی، جای رادیو، تلویزیون، دستگاه‌های بازی‌های ویدئویی و رایانه‌های شخصی را به میزان قابل توجهی گرفته، آن‌ها را به تدریج از گردونه‌ی رقابت خارج سازد.
این تحول،‌ تحول عظیمی است که با پیشرفت فن‌آوری‌های ارتباطی و تعمیق همگرایی آن ها طی چند سال آینده، انعکاس گسترده‌تری یافته، برحساسیت تلفن همراه و فرصت‌ها و تهدید‌های آن خواهد افزود.
گسترش، تعمیق و پرطنین‌تر ظاهر شدن تلفن همراه، مسئولان و اولیای آینده نگر را برآن می‌دارد که فرصت طلایی سال‌ها پیش رو را از دست نداده، اولاً به رفع تعارض‌های فرهنگی ـ اجتماعی جوامع خویش دست یابند و ثانیاً با پذیرش این واقعیت که اولیای امور جوامع، در انتخاب بین خوب و بد مخیر نبوده، غالباً باید بین بد و بدتر دست به انتخاب بزنند و با کنار نهادن رویکرد آرمان‌گرایانه که در شرایط فعلی جامعه، به هیچ وجه حاضر به تن دادن به واقعیات و پذیرش هزینه کردن نیست، رویکرد مداخله‌گرایانه را با موفقیتی هر چند نسبی، مواجه سازند. ثالثاً اولیای امور، باید دست به فرهنگ سازی لازم بزنند.
آن چه از آن یاد شد،‌ جامعه را در برخورد با آمیزه‌ی فرصت‌ها و تهدید‌های فن‌آوری‌های ارتباطی پیشرفته، از جمله تلفن همراه، یاری کرده، به فرصت‌های بالقوه‌ی آن اجازه‌ی رشد داده خواهد داد؛ در غیر این‌صورت، با از دست رفتن سال‌های محدود پیش‌رو،‌ امکان بستر سازی لازم برای برخورداری از فرصت‌های بالقوه‌ی فن‌آوری اطلاعاتی، از دست‌رفته، در مجموع تهدیدهای بالقوه‌ی فن‌آوری‌های مزبور، از جمله تلفن همراه، رخ خواهند نمود و جامعه با سیل ویرانگر تهدیدهای فن‌آوری‌های اطلاعاتی، بیش از پیش، رو به رو خواهد شد.

 


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






+ نوشته شده در شنبه 5 آذر 1390برچسب:,ساعت 17:36 توسط مدیریت مجتمع |
مطالب پيشين
» زیبا سازی مدرسه اسلام آباد
» تسلیت ماه محرم
» استفاده از کلاس هوشمند
» شناسایی ناهنجاری های جسمی دانش آموزان
» چهار امتیاز قرآن بر دیگر کتب آسمانی واز هر کلام وکتاب دیگر
» بهترین میان وعده برای دانش‌آموزان
» نقش میان وعده ها در سلامت دانش آموزان
» در زمان امتحانات چه باید بخوریم؟
» پنج توصیه غذایی برای افزایش هوش
» 20بخورید ، 20 بگیرید
» بازدید مدیران مجتمع مهر و شهدای فرهنگی و امام سجاد(ع) از مجتمع
» عکس های مراسم سینه زنی و نوحه خوانی محرم 1390
» ترنم ولایت
» موبایل ، مدرسه پنهان
» غلبه بر اضطراب امتحان دانش آموزان





پيوندها


کیت اگزوز زنون قوی چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبر های مجتمع امام سجاد ( ع) و آدرس emamsajad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

دفتر خاطرات
عرفان های نوظهور
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com

امین شهبازی